Marloes haar dorp en Marloes Sands - Reisverslag uit Marloes, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Marloes haar dorp en Marloes Sands - Reisverslag uit Marloes, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Marloes haar dorp en Marloes Sands

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

16 Juli 2018 | Verenigd Koninkrijk, Marloes

Vanmorgen hadden we zoals was voorspeld een serieuze regenbui. Maar wat is het heerlijk om dan even dieper onder je dekbed te kruipen en luisterend naar de regen nog even te doezelen. Zoals voorspeld brak in de middag de zon door en gingen we op weg naar het dorpje Marloes en haar stranden.
Via smalle weggetjes tussen heggen waar de straat niet breder is dan 1 auto, reden we naar het westen. En daar was het dan: Marloes haar eigen dorp! We hebben Marloes bij het bord Marloes, bij de winkel in Marloes, de kerk in Marloes, de klokkentoren in Marloes, enfin bij zowat elk denkbaar iets in Marloes hebben we Marloes op de foto gezet.
Daarna zijn we verder gereden naar de stranden bij Marloes genaamd Marloes Sands. Je moet even een klein stukje lopen en gelukkig was het eb, dus werden we getrakteerd op een prachtig zandstrand met een helderen zee met zonneschijn!
We hebben ons er prima vermaakt. De meesten van ons vonden het prima om de zee te voelen tot de knieën maar Piet was de held van de dag om ook nog verder te gaan en door de golven heen te “zwemmen”. Kkkkkkkkkoud volgens ons, maar als je er eenmaal door was scheen het prima te doen te zijn, aldus zwemmer Piet. Nou waren er wel meer mensen die daar het water in gingen, dus hij was niet de enige. Die avond ervoor hadden we bij Broad Haven nog een jongeman gezien die, al ravottend met zijn kameraden, in zijn blote kont handstand aan het doen was in het water, tot grote vreugde en genot van de plaatselijke dames op de kade………..:-)
Helaas voor Eric zijn de meeste stranden hier kiezelstranden met zand en zijn er nagenoeg geen schelpen te vinden. We hebben een enkele meegenomen, zodat hij er zijn oordeel over kan vellen.
In de avond zouden we een spelletje spelen wat Albert ergens in een la had gevonden in de camper. Het kaartspel Cluedo. Na 10 minuten gehannes snapten we er niets van en werd het bij de onbegrepen stukken gedropt. Hierna kwam er nog een nieuw spel wat Jacqie meegenomen had, SET. Nooit van gehoord. Na uitvoerig de spelregels te hebben gelezen en een poging te hebben gedaan om het te snappen (volgens Stefan in Almelo was het een heel simpel spel) werd ook dit bij de onbegrepen stukken gedaan. Mmmmmmmmmm, ligt het aan ons dat we dit niet snapten?? Kennelijk staan we met de hersens op vakantiemodus…
Daarna kwam het derde spel op tafel! Naar het tv-programma: Ik vertrek. Nou dat snapten we gelukkig wel. Een soort ganzenborden met een Hints en opdrachten. Dat was wel vermakelijk, alhoewel soms net zo irritant als het echte tv-programma…….!
En zo kom ik bij vandaag. We gaan naar de zuidkust van Wales naar St Govan Cave en de kustweg. Na een stukje zelfgemaakte kwarktaart van Jacqie (jammie) gaan we zo op pad. Ik zal proberen eerder een verslag te schrijven…. Het zonnetje schijnt, dus tot later.

• 17 Juli 2018 - 14:02

Stefan:

Het is eigenlijk heel simpel, je hebt drie eigenschappen: de vorm, de vulling en het aantal. Elk van deze eigenschappen moet bij drie kaarten ofwel identiek, dan wel uniek zijn. Volgende keer bel ik wel even in via Skype ofzo :P

• 17 Juli 2018 - 19:43

Riet:

Fijn dat er weer heel wat te lezen was vandaag! :-):-):-)
    Bij Devil's Bridge en in Aberystwyth ben ik heeeeel lang geleden ook geweest.
    Groetjes en nog hele fijne dagen gewenst!

• 18 Juli 2018 - 20:34

Piet En Marjon Battjes:

Pfffff Stefan, we zullen het wel een keer spelen als jij er bij bent. Als Albert het tenminste niet voor die tijd heeft verbrand........ :-)

En Riet: Aberystwyth is volgens mij in al die jaren niet veel veranderd. Leuk om weer te zien.