Vang i Valdres, camping Bøflaten - Reisverslag uit Ryfoss, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Vang i Valdres, camping Bøflaten - Reisverslag uit Ryfoss, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Vang i Valdres, camping Bøflaten

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

23 Juli 2019 | Noorwegen, Ryfoss

Zo daar was ik weer. De afgelopen dagen waren we in Vang i Valdres op camping Bøflaten. Wat bleek? Rene en Patty waren niet meer de beheerders van de camping, maar de eigenaresse van de camping (inmiddels 3e generatie) runt nu samen met haar man en kinderen de camping. Dat was even wennen, maar ook dat zijn hele vriendelijke mensen. We zijn 4 dagen op de camping gebleven, mede doordat ik wat “slecht te passe was”. De longen doen niet helemaal wat ik wil, dus ik puf mijn pufjes en slik mijn medicijnen. Nu was een gelukje bij een ongeluk dat de weersvoorspelling aardig bleek te kloppen :-) Normaal gesproken baal je er van maar dit keer dus niet. We hebben zaterdag wat regen gehad, maar zondag veel regen. Dat was dus binnen zitten en lezen, puzzelen en spelletjes doen (ik heb nu Phase 10 leren spelen, een kaartspel. Ik versla straks iedereen....!)
Zelfs de tv had ontvangst, dus de Tour kon ook eens een keer worden bekeken. Dat kwam met pijnlijke longen toevallig wel goed uit. De Vrielinkjes hebben nog even op een middag naar cash-jes gezocht in de buurt (en gevonden). Piet heeft gelezen en een puzzeltje gemaakt, Pim heeft uitgebreid met zijn Switch een spel gespeeld en in zijn boek gelezen en ik heb wat gelezen en gerust. Door het weer kwam je toch niet in de verleiding om erop uit te trekken. Bij een volgend verblijf dan maar weer heerlijk wandelen/fietsen en gletsjers bezoeken. Sinds 1986 is een bezoek aan Camping Bøflaten een vast onderdeel van onze vakantie in Noorwegen.
Zoals al eerder gezegd is de camping met een opfrisbeurt bezig. Het sanitairgebouw is een juweeltje geworden. Er is ook een complete “leefruimte” met een groot aanrecht met vaatwasser! Verder is er een complete keukeninventaris om te gebruiken. Ben je dus met een tent of op de motor en is het slecht weer, kun je daar gerust de hele dag verblijven en je eten enz koken. Zonder bijkomende kosten. Werkelijk fraai. Drie mooie nieuwe vakantiewoningen voor 4 tot 6 personen, aan de beek, zijn een aanrader en waren tijdens ons verblijf elke nacht vol geboekt.
We zijn gisterenmorgen vertrokken en op weg gegaan naar Rjukan. Dat is een dorp dat in de winter zijn zon krijgt door middel van spiegels. Anders liggen ze maanden in de schaduw in verband met de bergen om hen heen. Daarover vertel ik de volgende keer (ik moet namelijk ook in een kabelbaan, wat ik heeel leuk vind (not)). Ook over de prachtige wegen die we hebben gereden. We zijn op weg/zijn nu in Telemark en hebben vannacht wildgekampeerd :-) bij een school in Uvdal. Nu staan we op een camping in Rollag/Miland bij de Tinnsjø. Morgen met de losse auto’s naar Rjukan. Het gaat nog niet geweldig met mij, maar het is niet meer zo slecht. Tot later, Marjon.
(PS: ik kan Vang niet toevoegen op Maps, dus heb ik Ryfoss gekozen wat vlak naast Vang ligt. Vang ligt links naast Ryfoss)

  • 23 Juli 2019 - 18:43

    Riet:

    Fijn dat het nu weer iets beter gaat met jou!
    Prachtig de foto met de maaltijd, een prijsfoto! :-)
    Sterkte in de kabelbaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet en Marjon

Na vele reizen met de kinderen, nu maar begonnen met een eigen verslag van onze reizen. De vorige reizen naar Noorwegen, de Nordkapp, Zwitserland en meer zijn te vinden in Loesjeh.waarbenjij.nu Veel leesplezier!

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 13795

Voorgaande reizen:

04 Juni 2023 - 29 Juni 2023

Oostenrijk/Karinthië 2023

18 Augustus 2022 - 31 Augustus 2022

M & M op reis in Noorwegen

11 Juni 2022 - 07 Juli 2022

Noorwegen 2022, here we come!

06 Juli 2019 - 01 Augustus 2019

Noorwegen 2019

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Weer naar Wales

Landen bezocht: