De heenreis - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

13 Juni 2022 | Noorwegen, Mandal

Avontuur

Het avontuur is begonnen. Zaterdag om10.00 uur vertrokken Piet en ik richting Emmen. Om meteen het vakantiegevoel te hebben gingen we geen koffie drinken bij Ali, Albert en Jacqie thuis, maar onderweg. Zoals het heurt….!

Nadat we diverse keren onze positie hadden doorgegeven stonden A, A en J en natuurlijk Noortje ons op te wachten en reden we door naar een prachtige 1e parkeerplaats, een carpoolpunt in Roswinkel (of all places [e-1f604]). Na de nodige knuffels was er koffie en gebak. (ook zoals het heurt). Jacqie vertelde dat haar koelkast het weer niet deed op gas nadat het ding al 3x was nagekeken (tot grote ergernis). We hebben de diepvries- en koelkastinhoud maar verdeeld over de andere 2 koelkasten. Geen probleem, we hebben vakantie! Daarna stapten we weer in onze auto’s/camper en gingen we op weg naar de boot.[e-1f6a2]

We zullen zwijgen over de plekken en manieren hoe de nodige drank is meegenomen naar Noorwegen…………..

Na een kleine 1 1/2 uur reden we bij de Eemshaven en zagen we de ‘Romantika’ al liggen. Hieperdepiep hoera. Geen 2 dagen autobahn, Hamburg met zijn Elbetunnel, geen wegopbrekingen tussen Bremen en Hamburg, geen Denemarken en geen ‘nog een dag op de boot van Denemarken naar Noorwegen’. Wat een luxe.

Er stonden al veel mensen te wachten in campers, caravans en op de motor. Na inscheping hebben we de hutten bekeken. Daar was niets mis mee en lekker een eigen douche en wc op elke kamer. We hebben Nederland achter ons gelaten en gingen op reis! De zee was kalm en het zonnetje heerlijk. Noortje was minder blij. Hoe moet je nu plassen aan boord als er allemaal rubberen tegels liggen op de plek waar je mag plassen?!?!? Daar moest ze nog maar eens over nadenken.[e-1f914]

Om 17.30 uur hadden we heerlijk buffet. Nog maar eens een bakkie koffie en even een spelletje Padvinderen gedaan. Noortje zat nog steeds na te denken over het probleem waar nu te plassen. Als net opgevoede hond moest dat op gras, maar ja dat was niet aan boord.[e-1f635]‍[e-1f4ab]

Om 23.00 uur besloten we dat het mooi was geweest voor vandaag en gingen we naar bed.

Noortje zat nog steeds na te denken en de nood was wel heel hoog geworden.

Albert nam haar mee en zei, zoals elke avond thuis, “kom we gaan even een plasje doen”. Noortje bedacht dat het dan toch maar moest gebeuren en deed toen de plas waar het dus NIET de bedoeling was. Oeps sorry.

Na een nacht slapen alsof je in een heerlijke schommelstoel ligt, zagen we bij het wakker worden Noorwegen door het raam! Vlot douchen en naar buiten. De wind was strak en de temperatuur stukken minder als in Nederland, maar we waren weer in Noorwegen!

Volgend verhaal gaat over een defecte accu waardoor de stroomvoorziening in de caravan uitviel, een toilet dat niet wil sluiten maar ook over een prachtige tocht met uitzicht [e-1f970].

Tot later [e-1f44b]

• 13 Juni 2022 - 19:14

Riet:

Nu al een heel avontuur, haha!

• 13 Juni 2022 - 20:00

Astrid:

Geweldig

• 13 Juni 2022 - 20:54

Karin Bootsma :

Heel veel plezier allemaal! Ben weer benieuwd naar jullie reisverhalen!
    Ps doet Marjon ook weer een vlog?:-)

• 13 Juni 2022 - 21:03

Carin:

Ha Piet en Marjon,
    wat heerlijk om te lezen, ik ben ook een beetje in Noorwegen met jullie.... ha ha tenminste zo voelt dat.
    Ach en al die tegenslagen met toilet, accu, koelkast ed kunnen jullie aan. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. LEUK!
    Groet vanuit Delden

• 17 Juni 2022 - 15:21

Marloes:

Lekker bezig, Noortje! Fijne reis de komende weken

• 18 Juni 2022 - 16:12

Yvonne:

Leuk om te lezen hoe jullie de eerste week zijn doorgekomen!
    Hopelijk nu geen mankementen meer. Lekker genieten met elkaar!