Bjønndalen Camp, Kristiansand en luieren - Reisverslag uit Øvrebø, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Bjønndalen Camp, Kristiansand en luieren - Reisverslag uit Øvrebø, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bjønndalen Camp, Kristiansand en luieren

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

05 Juli 2022 | Noorwegen, Øvrebø

Nou, we zijn inderdaad op de camping in de buurt van Øvrebø gekomen, Bjønndalen Camp. De weg er naar toe was gewoon de 9 volgen en dan na ongeveer 60 minuten rechtsaf. Na 20 minuten knalt Jacqie linksaf. ‘Ja de navigatie zegt dat dat moet…… [e-1f644]’. Via allerlei sluipwegen reden we toch de goede kant op. Het mooie van zoiets is dat je dan onverwachte pareltjes van het land tegenkomt. Ik doe er een paar foto’s bij onder anderen van een tunnel. We reden gewoon op een tweebaansweg (wel wat krap maar okay), kwamen we bij een tunnel. Die was zo krap dat er net een auto door kon. En omdat het in een bocht ging zag je niet of er een auto van de andere kant kwam. Dus op goed geluk reden we door de tunnel en kwam er geen tegenligger aan[e-1f44c][e-1f3fc]. Ik doe er wat foto’s en een filmpje bij.

We kwamen op Bjønndalen Camp. Nou, als je er op rijdt denk je wat is dit voor een kamp. Het is meer een SVR-camping en dan wat primitief. Er staat een bord waarop staat dat als de stoel op de receptie niet bezet is je maar een plekje moet zoeken, het aanmelden komt vanzelf. En inderdaad, we hebben een plekje gezocht en in de avond kwam de eigenaar langs om af te rekenen en ons in te boeken. De douches en wc’s zijn wat ouderwets en als je te laat bent is er geen warm water (boiler is leeg [e-1f923]), maar het is avontuurlijk kamperen en we vermaken ons prima.

Gisteren zijn we naar Kristiansand geweest. We hadden wat bonnen om btw terug te vragen van onze aankopen. En we zijn naar de koffiezaak gegaan die Carin ons had aanbevolen, Dampbageriet. Inderdaad een lekkere bak koffie en heerlijk stuk taart [e-2615]️[e-1f370]. Kristiansand is een leuke stad en heeft een leuk centrum. Volgende keer maar eens de stadswandeling maken. Ook even een fotootje van Pim zijn favoriete zaak gemaakt die in een heel mooi oud pand zit.

In de avond maar weer eens een spelletje gespeeld en lekker gaan slapen.

Vandaag hebben we lekker ons dingetje gedaan. Er zijn hier zoveel mooie bloemen aan de kant van de weg. Ik voeg enkele foto’s bij. Verder heb ik diverse takken met Lupinenzaadjes geknipt. Die gaan mee naar Nederland. Drogen en zaaien, kijken wat er volgend jaar van opkomt.

De vakantie zit er bijna op. Morgen gaan we weer naar de boot en vertrekken we in de middag naar Nederland [e-1f615]. Donderdagmorgen zijn we er weer. De koelkasten en de diepvriezers zijn nagenoeg leeg. De drankflessen zijn op gedronken, ook de gekochte flessen [e-1f633]. Totaal hebben we 13 bussen slagroom leeggespoten. Valt wel mee toch?!? Jacqie gaat straks een stuk gras uit het grasveld spitten om mee te nemen op de boot. Dan kan Noortje op de boot op het gras plassen…….. Ben benieuwd [e-1f928]

Ik schrijf thuis nog een afsluitend verhaaltje en dan is deze vakantie echt voorbij. Voor nu nog een avond met spelletjes, plezier en restantje wijn [e-1f377].

Groetjes van ons allemaal.

PS : bij elk verslag staan nu foto’s en soms een video.

• 05 Juli 2022 - 21:30

Riet:

Leuk zo met de foto's en de video!
    Straks ga ik de eerdere verslagen en foto's bekijken.
    Goede terugreis en tot gauw!

• 05 Juli 2022 - 21:32

Carin:

Ha Piet en Marjon,
    wat weer een heerlijk verhaal, samen met google maps was ik weer lekker in Noorwegen. Een hele fijne overtocht terug, ziet er rustig uit met het weer, dus dat is goed.
    Hier heel hectisch, morgen met leerlingen (15) naar IJsland. Nog even het struikelblok dat schiphol heet, nemen en dan zitten we daar 8 dagen. Wisselgeld van alle correctie zeg maar.
    Groet en heerlijk nagenieten.
    Carin

• 05 Juli 2022 - 21:36

Marjon:

Hoi Riet,
    hoop dat jullie veel plezier hebben van de verslagen en foto’s en video’s. Tot binnenkort!

Hoi Carin,
    hoop dat je niet teveel vertraging oploopt op Schiphol. Heerlijk naar IJsland, dat heb je inderdaad wel verdiend! Heel veel plezier en een beetje mooi weer/droog weer daar. Groetjes van ons

• 06 Juli 2022 - 19:32

Wilma :

Hoi familie,

Zo te horen hebben jullie het heel erg naar de zin gehad. Veel avonturen beleefd en van de natuur en de mooie uitzichten genoten. Een goede thuisreis en als jullie aankomen in Nederland gaan wij met vakantie richting Limburg, Duitsland en wat verder nog volgt.