Natte voeten en zonneschijn - Reisverslag uit Lunde, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Natte voeten en zonneschijn - Reisverslag uit Lunde, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Natte voeten en zonneschijn

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

29 Juni 2022 | Noorwegen, Lunde

Dag allemaal, hier weer een verhaaltje uit Noorwegen.

We zijn vanaf camping Bøflaten vertrokken met het doel de Hardangervidda en verder. Via de E16 zijn we naar Fagerness gereden. Dat is ongeveer een half uurtje tot drie kwartier rijden. Hoog tijd voor weer een bakkie koffie [e-2615]️.

Daarna gingen we via de 51 vanaf Fagerness naar Gol en door naar Geilo. Ik kan blijven schrijven over prachtige uitzichten, mooie meren, sneeuw op de bergen etc want de uitzichten zijn geweldig. Vanaf Geilo zijn we via de 40 in de richting van Kongsberg gereden. We hebben meerdere dagen over deze route gedaan. Er is niet iets bijzonders te vermelden behalve dat de natuur super was, het weer prima was, de overnachtingen in het wild ook geweldig. Als ik de foto’s kan plaatsen zal ik er 1 plaatsen van een plek aan een meer. We zagen dat daar sporen waren van bevers [e-1f9ab]. Afgekloven bomen alsof ze met een puntenslijper waren afgezaagd, grote splinters onder deze bomen. Helaas hebben we de bevers niet in het echt gezien.

Bij een andere overnachting kwam de politie [e-1f46e][e-1f3fb]‍[e-2642]️ nog even langs rijden. Albert was nog wakker en zwaaide even vriendelijk. Er werd vriendelijk terug gezwaaid en daar gingen ze weer. Het laatste stukje van deze reis zijn we via Kongsberg naar Notodden gegaan over de E134 en bij Notodden naar beneden over de 360 naar Lunde, naar de Telemark KanalCamping. De laatste dag hadden we opgebroken met mooi weer maar daarna begon het te regenen en het bleef regenen. Zeg maar storten. [e-1f327][e-1f327]. Grote plassen overal ook op de weg. Jacqie reed met haar auto en caravan voorop door zo’n plas en het water stoof alle kanten op.

Later bleek dat het water via de ventilatiegaten in de vloer van haar caravan naar binnen was gekomen.

De volgende dag op de camping was het mooi droog en zonnig [e-2600]️ weer. Dus de hele mikmak (wat kan een mens wat verzamelen om mee te nemen….) werd uit de caravan gehaald en te drogen gelegd. Voorlopig zijn de ventilatiegaten dicht gemaakt [e-1f609].

Deze dagen is het hier 25 graden en zonnig. We zijn vandaag naar de Vrangfoss-slusen in het Telemarkskanalen geweest. Daar zijn dus 5 sluizen achter elkaar en we konden prachtig zien hoe enkele plezierboten en daarna de Victoria (een boot uit 1882) [e-26f4] door de sluizen werden geloodst. De bediening van de sluizen is allemaal handmatig, leuk om te zien. Het verval is 23 meter na de 5e sluis.

Verder doen we heerlijk niets. We horen dat het noordelijker in Noorwegen slecht weer is maar hier treffen we het!

Albert en Jacqie zijn gisteren nog een stuk wezen fietsen, er werd gelezen, filmpje gekeken, gewandeld, gehangen, gezonnebaad (wat een woord), kortom: genieten van de vakantie. Dit keer dus geen spannende verhalen maar even een verslag. We blijven hier tot vrijdagmorgen en rijden dan in enkele dagen met een grote bocht in de richting van Kristiansand.

Groeten vanaf een zonovergoten Lunde. [e-1f44b]

• 29 Juni 2022 - 17:28

Riet:

Zo leuk om mee te reizen met jullie!
    Groetjes uit Almelo!

• 29 Juni 2022 - 18:04

Marco:

Oh wat fijn dat het weer beter is, hier is het noodweer

• 29 Juni 2022 - 18:05

Marco:

Loop de gehele dag met een handdoek om

• 29 Juni 2022 - 18:06

Marco:

Morgen nog werken dan is het juli vakantiemaand

Hoera

• 29 Juni 2022 - 18:09

Piet En Marjon Battjes:

Lekker nog 1 dagje werken dus. Het weer is hier prima vol te houden, gelukkig. Succes met de laatste dag en dan: vakantie!