Op weg naar Wales - Reisverslag uit Pentraeth, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Op weg naar Wales - Reisverslag uit Pentraeth, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Op weg naar Wales

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

05 Juli 2018 | Verenigd Koninkrijk, Pentraeth

Wales, je denkt aan groene velden, schapen, vriendelijke mensen, onverstaanbare taal (die wel heel mooi klinkt) en kou en regen. Alle eerst genoemde dingen kloppen, behalve de laatste 2. Hoe kunnen we het zo treffen dat, terwijl wij afgelopen maandag de veerboot “Stena Hollandica” opreden, de thermometer 27 graden aangaf? En wat nog mooier is, de weersvoorspelling voor de komende weken is, dat het nog ruim 2 weken dit weer blijft! Van de douanier in Engeland hoorden we dat het al 7 weken niet had geregend in Engeland en dat het gras de kleur van zijn haar had (oranje/rood/bruin). LOL.
Maar goed, laat ik bij het begin beginnen. Maandag zijn we omstreeks 09.30 uur uit Almelo vertrokken. Ali, Albert en Jacqueline waren omstreeks 09.00 uur vanuit Emmen weggereden. We ontmoetten elkaar ergens net boven Gouda voor een bak koffie waarna we verder reden naar Hoek van Holland. Bij de inscheping bleek dat alle Engelse motorrijders die afgelopen weekend naar de TT in Assen waren geweest ook naar huis teruggingen. Gevolg: een soort parade van juweeltjes van motoren. Onbegrijpelijk dat er nog mensen tussen reden in spijkerbroek, gewone jas en gymschoenen.
We hebben heerlijk enkele uren op het zonnedek van de boot gezeten. Na een fanatiek potje Skipbo-en en heerlijk eten zagen we toch snel de kust van Engeland op ons afkomen.
De 1e camping zou weer Dovercourt camping zijn in Harwich. Nou waren de verwachtingen al niet hoog gespannen, na de bezoeken in eerdere jaren dat we met de boot over moesten, maar we hadden gelezen dat ze de camping wat hadden opgeknapt. Daardoor was de prijs wel met 10 pond verhoogd! Vooral het toiletgebouw was de vorige keer een vieze bende. Bij aankomst bleek dat we 25 pond moesten betalen (dit is met korting omdat je met de Stenalijn was) en dat de grasvelden waren verdwenen en dat we hardstanding hadden, maar het toiletgebouw was nog net zo dramatisch als eerder cq nog viezer! Dit keer gaan we toch maar eens eens review schrijven.
De volgende ochtend vertrokken we richting Wales. Onderweg even gestopt bij een parkeerplaats om koffie te drinken. Er stonden opvallend veel mannen alleen in de auto.....
Toen Albert alleen even een stukje de natuur naast de parkeerplaats inliep om even wat rond te kijken, had hij binnen de kortste keren al een kerel achter zich aan! Hollend kwam hij weer naar ons toe. (Hij zegt nu dat hij ondanks zijn leeftijd blijkbaar nog zeer aantrekkelijk is......) Dusssss
In Shrewsbury kwamen op boerencamping Severn House Camping (www.severnhousecampsite.co.uk) Wat een superleuke gezellige camping aan het riviertje de Severn. Je mag hier zelfs voor 3 pond per dag vissen! Alleen had Piet besloten zijn visspul niet mee te nemen dit jaar. Dus voor een volgende keer om te onthouden. De volgende dag weer vrolijk (met 25-27 graden C) op weg gegaan om een camping te vinden op het eiland Anglesey. De camping die we op het oog hadden was vol. Hierna naar een, door de dame van de receptie verwezen, andere camping gegaan. Wat een park met allemaal staanders, zwembad en animatie! Kosten: 33 pond per nacht. Dat was ons te gortig. We zijn toen naar een camping gegaan die we ook van tevoren hadden opgezocht op internet. Toen we aankwamen viel ons het compleet nieuwe toiletgebouw op. Wauw! Gratis douchen, alles netjes en schoon. Alleen stond er wel een bordje “Office” maar ja dat was dicht. Er liep 1 man op het veld en die zei dat we maar moesten bellen. Gelukkig hadden we de website nog, dus gebeld. Voicemail. Hmmmmmm wat nu. Jacqie nog maar eens laten bellen. En ja hoor, de boer kwam aan de lijn. Hij was net bezig met melken, maar binnen 5 minuten zou hij er even zijn. Even later kwam er een quad aan gescheurd. De boer: jonge man, erg aardig, behulpzaam, in korte broek, rubberlaarzen en koeienstront werkelijk overal, verontschuldigde zich even voor zijn verschijning (no problem). In 1e instantie was er maar plek voor 2 dagen, maar toen we zeiden dat we geen elektriciteit nodig hadden, had hij een andere oplossing, een veld erachter voor tenten zonder elektriciteit. Op kousenvoeten leidde hij ons rond door het toiletgebouw (waar hij dus inderdaad met recht trots op mag wezen) en naar het “winkeltje” waar je verse boerderijproducten kunt kopen. En hoe fantastisch: je mag het zelf pakken, even noteren in het schrift wat je weggenomen hebt en het geld in het kistje leggen. Nog ouderwets vertrouwen! Zoals het winkeltje dus ook heet: The Honesty Shop.
En daar staan we nu, op een camping bij de boer. Er is dus een veld met allemaal seizoengangers, die er dus nu niet zijn. We staan super! Op een weiland, met uitzicht op de koeien in het andere veld (waar de boer de koeien bij elkaar drijft met de auto en de border collie). Complete rust met mooi weer. De camping heet Taihirion Farm Campsite (www.taihirioncamping.com). Vandaag doen we eerst niets en we gaan straks denken we nog even naar het strand. We zijn allemaal al bruin alsof we in Frankrijk of Italië op vakantie zijn! Dus dat wordt goed smeren (doen we echt Marloes!!).
Ondertussen is het bandje van mijn nieuwe horloge/stappenteller/activiteitenmeter kapot gegaan. Binnen 2-3 maanden al :-(. Piet heeft al een mail gestuurd. Voorlopig dus met plakband houdt het de boel bij elkaar, want geregeld gil ik: BEWEGEN! Waarop er weer stappen gezet moeten worden :-). Ook goed voor Albert zijn heupje.....
Nou ik zal vanavond een poging doen om nog wat foto’s te plaatsen en tot binnenkort. Ik ga even verder met ontstressen....... :-) Laterrrrr

• 05 Juli 2018 - 20:02

Riet:

Hey lieve allemaal,
    Wat geweldig daar bij de boer! Heb al op de site gekeken, genoeg te zien in de buurt! :-)
    Ja, dan moet het maar wat zonnebrandcreme kosten, doorgaan hoor met die zon en temperatuur.
    Groetjes

• 05 Juli 2018 - 20:02

Piet En Marjon Battjes:

Hoi Riet, mijn 1e reisverslag gemaakt en geplaatst! Het is geweldig hier. En inderdaad, liever wat meer zonnebrand dan regenlaarzen! Groetjes Marjon

• 05 Juli 2018 - 20:22

Peter:

Leuk verhaal Marjon, is bijna alsof ik erbij ben.
    veel plezier en tot het volgende verhaal.

• 05 Juli 2018 - 20:48

Marloes:

Erg fijn dat jullie het insmeren serieus nemen. Maak er anders een groepsactiviteit van en ga in een kringetje elkaars rug insmeren. Tot zaterdag!

• 05 Juli 2018 - 20:54

Piet En Marjon Battjes:

Gaan we over praten als je hier bent :-)

• 05 Juli 2018 - 20:57

Piet En Marjon Battjes:

Mooi dat je mee geniet Peter.

• 05 Juli 2018 - 22:52

Marco:

Mooi verslag en mooi foto’s.
    Wilma heeft Riet vandaag nog geholpen, werktechnisch
    Veel plezier