Brecon en luieren - Reisverslag uit Brecon, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Brecon en luieren - Reisverslag uit Brecon, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Brecon en luieren

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

23 Juli 2018 | Verenigd Koninkrijk, Brecon

We zijn woensdag 18 juli in Brecon aangekomen op camping Bishops Meadow Camping en Caravanpark. Dat was de camping waar we 11 jaar geleden ook waren geweest. Bij aankomst zagen we dat de camping vol stond met allemaal vaste staanders. Okayyyy, dat beloofde niet veel goeds. Nadat we bij de receptie hadden aangebeld kwam de medewerker. Nee, alles was vol, maar hij had nog wel een veld voor tenten als we toch geen elektriciteit wilden hebben. En jawel, een prachtig mooi groot grasveld waar meer dan voldoende plek was. Het kwam dus weer super uit dat we allemaal een zonnepaneel op het dak hebben liggen, want daarom konden we op het veld staan in de zon. Ik zal een foto toevoegen waar we stonden.
Tja wat hebben we gedaan in Brecon…..?! Luieren, lezen, Piet is zelfs even wezen zwemmen, zonnebaden, fietsen, hardlopen, wandelen, lekker toeristje spelen en een beetje shoppen in Brecon, souvenirtjes kopen, eten, spelletje spelen, met andere woorden, gewoon vakantie vieren en niets hoeven. Het was zalig. Op vrijdagavond/zaterdag liep het hele veld vol met allemaal tentjes van mensen die een weekend kwamen vieren. Heel gezellig. Zondagmorgen gingen de meesten al weer weg en werd het veld weer zowat voor ons alleen.
Gisteren, zondag 22 juli zijn we nog een tochtje wezen maken in de Brecon Beacon. Wat een fantastische uitzichten en leuke weggetjes. Op een gegeven moment stopten we even aan de kant van de weg, kwam er een auto aan van de andere kant, die er wat moeilijk langs kwam. De vrouwelijke bestuurster draait het raampje naar beneden en vroeg Albert of we toeristen waren uit The Netherlands? Oh wonderfull, welkom in Wales Of we dit al hadden gezien en dat en of we hier al waren geweest en daar. Gewoon een praatje zo langs de weg. De meeste mensen zijn zo erg vriendelijk! Onder uitbundig gezwaai vertrok de dame weer. Staan we een eind verder even midden op de weg stil voor een foto, stopt er een auto achter ons. We zeggen dat we zo weg zullen gaan. Stapt de man uit, geeft Piet een hand en vraagt ook waar we weg komen, dat het uitzicht inderdaad prachtig is en vertelt zijn oom in die in de auto blijft zitten dat we uit Holland komen. Nadat we de foto hebben genomen, nog een kort praatje hebben gemaakt, wenst de man ons nog een prettige vakantie toe en we stappen allemaal weer in de auto en rijden weer verder. Wat geweldig dat dat nog allemaal kan!
We zijn verder gereden om naar een waterval te kijken waar je ook achterlangs zou kunnen lopen. Maar bij de waterval gekomen zagen we dat de beek die er bij weg kwam helemaal droog stond, dus we hebben het even aangezien maar zijn daarna doorgereden! Maanden van mooi, warm weer en geen regen heeft invloed op de watervallen……
En zo brak de laatste dag in Brecon/de Black Mountains aan. De rode wouw zweefde er bijzonder mooi, de zwaluwen scheerden over het veld, de zon straalde elke dag, het eten smaakte (zelfs de kebab van lamsvlees) goed en we vermaakten ons prima. Vandaag zijn we naar Salisbury vertrokken. Morgen willen we naar Stonehenge en daar zal ik over vertellen in een volgend reisverslag. We staan nu op de camping naast de paardendrafbaan. Tot dan!

• 23 Juli 2018 - 21:15

Riet :

Prachtig! Ja, dat is echt vakantie! :-)
    Pas op in Salisbury!
    Groetjes, Riet

• 23 Juli 2018 - 21:25

Piet En Marjon Battjes:

Ja klopt Riet. Nog een paar dagen dan zijn we er al weer..... :-(
    Eerst nog naar Stonehenge en donderdag gaan we met de boor over.