Er is er één jarig! - Reisverslag uit Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Er is er één jarig! - Reisverslag uit Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, Verenigd Koninkrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Er is er één jarig!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

08 Juli 2018 | Verenigd Koninkrijk, Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

Vandaag zijn we de dag begonnen met het ophangen van de vlaggetjes, want Jacqueline is jarig! Ze is “alweer” 29 geworden. Hieperdepiep hoera.
Onder het ophangen van de vlaggetjes werd ons jarige Jetje wakker en wilde ze naar buiten komen, maar door de deur te blokkeren mocht ze even wachten. Na een hele luie ochtend, met gebak, kreeg Jacq haar cadeautjes. Van ons kreeg ze een airlounger. Dat is zo’n ligbed-ding die je met lucht kunt vullen, door er enkele keren mee door de lucht te zwaaien. Heel makkelijk en snel te vullen. Zwaai er 6x mee door de lucht op en neer en draai het uiteinde in elkaar en klaar is je loungebed. Tot zover de theorie……. De praktijk: ruim 4 minuten een hollende Jacqie aanschouwen door het grasveld, een wildzwaaiende Jacqie aanschouwen op het grasveld, een lachende Jacqie aanschouwen op het grasveld, een weer hollende Jacqie aanschouwen op het grasveld, enfin en ga zo maar door. Na 4 minuten heb ik de video maar gestopt. Na nog een enkele poging zat er toch voldoende lucht in het lounge-geval en kon Jacqie het ding dichtdoen. Even later ging mevrouw erop liggen door er zo aan de andere kant weer net zo snel af te rollen….. :-) Tja elk begin is moeilijk, waarna we weer een lachende Jacqie konden aanschouwen op het grasveld……
Hierna zijn we vanmiddag naar het dorp met de langste naam gegaan, Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Vorige keer dat we hier waren, 11 jaar geleden, liepen we in lange broek, dikke trui en wandelschoenen aan. Vandaag liepen we in korte broek met dun shirtje en slippers. We hebben weer leuke foto’s gemaakt en er reed zelfs een trein onder ons door toen we op de brug stonden in Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Helaas sloot de souvenirshop al om 16.00 uur, de tijd dat wij er ongeveer liepen. Voor ons niet zo erg, maar voor de 3 bussen vol met Amerikaanse toeristen van een cruiseschip was dat vermoedelijk minder leuk. Hierna zijn we naar het strand van Red Wharf Bay gereden waar we heerlijk langs het strand/door het water hebben gebanjerd en wat schelpen voor Eric hebben gezocht. Geen idee of ze goed zijn voor hem, maar we krijgen al een leuke verzameling. Omdat het vloed werd hebben we de spullen weer gepakt en zijn we bij de caravan gaan bbq-en. Volgens mij zijn er slechtere manieren om je verjaardag te vieren!
Morgen maar eens naar Snowdonia. Nu aan de borrel en nog een verpletterend spelletje Skipbo-en denk ik om de dag af te sluiten.

• 09 Juli 2018 - 14:19

Peter:

Nogmaals van harte zusje.

• 09 Juli 2018 - 14:18

Peter:

Blij dat ii niet in Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch woon, want als je Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch moet spellen dan wordt je stok ongelukkig. Maar ja de mensen die in Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch won kunnen Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch waarschijnlijk goed spellen en uitspreken.

• 09 Juli 2018 - 16:26

Yvonne:

Nog gefeliciteerd Jacqueline!

• 09 Juli 2018 - 21:16

Riet:

Jacqueline, nog van harte gefeliciteerd! Die video wil ik graag zien!
    Leuk de foto's, hey Pim en Marloes :-)
    De tweekleppigen en dan de hele exemplaren = 2 kleppen) :-)

• 10 Juli 2018 - 21:24

Piet En Marjon Battjes:

Gelukkig bestaat er zo iets als Ctrl + C en Ctrl + V Peter :-) of niet?

• 18 Juli 2018 - 11:32

Marco:

Leuk maar ik heb alleen slagroom geen gebak :-)