Weer thuis uit Noorwegen - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Weer thuis uit Noorwegen - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Weer thuis uit Noorwegen

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

21 Augustus 2019 | Nederland, Almelo

Zo, we zijn al weer enkele weken thuis (en aan het werk.....) maar ik zal de reis hier nog even afsluiten. We hebben de laatste dagen bij het Telemarkkanaal gestaan in Lunde. Lekker niets doen met warm weer. We hebben gekeken naar de oude schepen die geschut werden in de sluizen, lekker gewandeld en uitgerust. Na deze laatste dagen was het dan toch afgelopen in het mooie Noorwegen. We zijn met de boot overgevaren van Langesund naar Hirtshals. We dachten op de “normale” camping te gaan staan bij de haven/aan het strand, maar die bleek helemaal vol te staan. We zijn dus naar de volgende camping gegaan en dat was Kjul Strand Camping. We moesten een stukje dalen op de camping maar er was voldoende plek. Nu ging het de hele avond en nacht regenen en tja toen bleek dat we niet goed hadden gekeken hoe het weggetje naar de uitgang er uit zag. Het was nogal glibberig om het maar even zacht uit te drukken. Eerst de camper maar eens proberen. Die redde het niet. Hierop de auto van Jacq ervoor gezet. Het touw werd er tussen gespannen en trekken maar. Na enige aarzeling kwam de camper op de “verharde” grintweg waar de banden houvast vonden. Toen Jacqie met de caravan. Tja die was niet zo zwaar en de auto heeft allwheeldrive, dus dat ging. Toen waren wij aan de beurt met onze caravan. Zoals we weten is dat ook geen kleintje..... we kwamen erg ver maar op enige meters voor het grintpad was het gebeurd. Hierop de auto losgekoppeld en de mover erop gezet. Terwijl deze het werk deed, werd ons door diverse Deense en Duitse kampeerders hun 4-wheeldrive aangeboden, maar dat was onze eer te na :-) De mover redde het niet geheel waarop er met 5 man/vrouw gedrukt werd, waarbij de Deense buurman nog uitgleed en viel! Gelukkig hield hij er niets aan over. Na deze krachtsinspanning stond de laatst caravan ook op het pad. Hierop koppelde de Duitse buurman zijn caravan aan en kwam hij ons rustig rijdend voorbij (met een glimlach om de mond) . Tja soms is het wel handig als je zo’n auto hebt.
Hierop zijn we de reis door het Deense land begonnen. Aan het eind van de middag kwamen we weer aan bij ons beginpunt, de Bistensee in Duitsland. Toen we de combinaties net neerzetten viel de regen met bakken! uit de lucht. Gauw de pootjes uit en lekker uit eten bij restaurant Seeterrasse, ook aan de Bistensee. Wat een schnitzels en lekker eten! Een hele gezellige plek.
De volgende dag was het (weer) een puinhoop bij Hamburg, maar daarna verliep de reis voorspoedig. We stopten, net als de vorige keer toen we uit Noorwegen kwamen, bij het wegrestaurant in (sorry: op) Erica waar we met koffie en appeltaart de reis afsloten. De weken waren weer voorbij, het leek eerst alsof je tijd genoeg had maar op het laatst zijn de dagen toch nog omgevlogen. De plannen voor volgend jaar zijn, zoals het nu lijkt om naar Karinthië te gaan, maar eerst gaan Ali en Albert volgend jaar met een reis naar Marokko. We melden ons volgend jaar wel weer en dan zien we wel waar we naar toe gaan. Allemaal veel reisplezier en tot later. Piet en Marjon (ook namens Pim, Jacqueline, Ali en Albert.)