We vertrekken, de 1e dag door Duitsland - Reisverslag uit Bamberg, Duitsland van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu We vertrekken, de 1e dag door Duitsland - Reisverslag uit Bamberg, Duitsland van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

We vertrekken, de 1e dag door Duitsland

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

04 Juni 2023 | Duitsland, Bamberg

Hallo allemaal, daar zijn we weer.

Dit jaar is de reis naar Oostenrijk. De samenstelling van ons reisgezelschap bestaat dit keer uit ‘maar’ 4 mensen. Behalve Piet en ik zijn Ali en Albert mee in hun camper. De anderen van ons gebruikelijke groepje moeten of studeren, naar school gaan of werken en hebben pas later vakantie. Ach wat zielig (gna gna gna gna).

Na een rustige voorbereiding hebben we deze week de caravan ingepakt en kwamen Ali en Albert gisterenavond al bij ons in hun camper. We hebben gezellig koffie gedronken en met de nodige voorpret zijn we gaan slapen. Zij in hun camper bij ons op de oprit en wij in ons eigen bed voor de laatste nacht.

Vanmorgen rond 09.30 uur zijn we vertrokken. Ons plan is om eerst naar Wenen te gaan voor een paar dagen. Even kijken hoe het gaat met de energie van mij, anders wordt het maar 1 dag :-). Daarna is het de bedoeling om naar Karinthië te reizen en onderlangs verder te gaan. Om dan via Salzburg weer naar Duitsland te gaan naar huis (maar dat duurt voorlopig nog een paar weken!)

Vandaag ging de reis door Duitsland zeer voorspoedig en we zijn gestopt bij Bamberg op Camping Insel Bamberg. Net lekker gegeten en nu onderuit gezakt niets doen. Morgen kijken we of we bij Wenen kunnen komen, anders wordt het een dagje later. Ook geen probleem.

We hebben er zin! Tot de volgende keer. Groetjes van 3 pensionados en 1 persoon die gewoon vakantieverlof heeft (voor de laatste keer :-))

• 04 Juni 2023 - 22:41

Piet:

Het was heerlijk macaroni te maken. De pan ging leeg [e-1f618]

• 05 Juni 2023 - 09:14

Bloem:

Heel veel plezier! Ik lees mee. Het wordt volgende week 27 graden in Nederland…

• 05 Juni 2023 - 10:27

Marjon:

Nou het is hier nu aangenaam. Sterkte met de 27 graden…..

• 05 Juni 2023 - 10:31

Carin De Jong:

Goedemorgen Piet en Marjon,

terwijl VWO 4 zich buigt over de klimaatverandering op aarde, check ik mijn privé mail even (ai, dat mag eigenlijk niet). Waar ben jij nu? O wat leuk.... er zijn weer mensen op pad!

Zo heerlijk om mee te lezen, en niets gna gna het is jullie van harte gegund ( mijn tijd komt ook nog wel ha ha )

Ik ga jullie volgen en kom door deze verhalen ook helemaal in de vakantiestemming. Zalig.

Een hele fijne reis, geniet er lekker van.

Groet Carin vanuit lokaal 1.19 op het Noordik (met een hele leuk V4 groep voor haar neus)

• 05 Juni 2023 - 10:41

Marjon:

Hoi Carin, jij mag even je privé-mail checken hoor :-). De leerlingen doen hun best maar op de klimaatverandering. Wij genieten vooral op dit moment van het lekkere weer.

Nog een paar weekjes en dan ben je ook lekker vrij! Lees lekker mee en wie weet doe je nog inspiratie op. Groetjes van ons op de A3 net boven Nürnberg :-)

Riet:

Hele fijne vakantie gewenst! Ik zie blije gezichten dus dat gaat zeker lukken :-)

Fijn dat we jullie weer kunnen volgen!

• 05 Juni 2023 - 13:45

Jacqueline :

Wakker worden vanuit de nachtdienst en dan zien dat het eerste blog is geplaatst. Super leuk om er op deze manier toch een beetje bij te zijn. En toch ook wel raar om het van een afstand mee te maken. Maar het is jullie van harte gegund. Als jullie al weer een tijdje terug zijn komt onze tijd nog [e-2600]️ [e-1f60e] Heel veel

plezier, lekker genieten, veel blogs plaatsten. En komt Wenen niet vandaag, dan is er morgen gewoon weer een dag.

Dikke kus van ons

• 05 Juni 2023 - 14:00

Marjon:

Jaja, weer een afvaller :-). Onze groepsdynamiek is weer gewijzigd. Gelukkig gaan jullie zelf ook over een paar weken. En Piet en ik houden die oudjes wel in de gaten [e-1f604].

Dikke kus terug van ons

• 05 Juni 2023 - 14:02