Camping Flattach, niets doen - Reisverslag uit Flattach, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Camping Flattach, niets doen - Reisverslag uit Flattach, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Camping Flattach, niets doen

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

22 Juni 2023 | Oostenrijk, Flattach

Maandag zijn we vertrokken uit Kötschach-Mauthen. Via mooie binnenwegen met bijzondere haarspeldbochten reden we via de 106 naar Flattach. Op aanraden van Bloem en Stefan zijn we naar deze boerencamping in Flattach gegaan. Zij waren er enkele jaren terug geweest en dat was goed bevallen. Er was nog voldoende plek, dus we konden blijven. Wat een rust en ruimte. Volgens Marloes kon je bij de campingeigenaresse heerlijk schnitzel eten, maar helaas bleek ze daar mee gestopt te zijn. Niet getreurd, want de camping zit naast de Raggaschlucht en daar zit een Gasthaus bij. Gisteren zijn we daar wezen eten en dat was meer dan lekker en voldoende!

We doen eigenlijk niet zo veel deze dagen. De temperatuur is gestegen naar Nederlandse waarden, dus we zitten in de 30 graden. Volgens Albert nog steeds niet te warm, volgens Ali en mij veeeel te warm. Piet is neutraal en is een kameleon die zich aanpast [e-1f600].

Om die warmte te ontvluchten reden we gisteren naar het begin van de Mölltaler-gletscher om eerst met de ‘tandradtbahn’ en daarna met de stoeltjeslift naar de gletscher te gaan op ongeveer 3000 meter. Lekker fris op deze warme dagen dachten we. Voor mij persoonlijk een beste uitdaging, want volgens mij hebben alle kabelbaantjes en liftjes een onderhoudsprobleem en zal het geheel net instorten als ik erin zit….. [e-1f631]. Ik had mij geschikt en besloten dat als we dan gaan, dat we dan allemaal zouden gaan. Ik bedacht me wel dat door de hoge temperaturen de kabels van deze dingen wel meer uitgezet waren en dat ze daardoor misschien wel slapper waren……. [e-1f631]

De krantenkoppen had ik al bedacht: ‘Vier Nederlandse toeristen zijn naar beneden gestort bij een ongeluk met een kabelbaan in Oostenrijk!’ Volgens Albert moest het verder zijn: ‘Van deze vier ligt een 63-jarige vrouw zwaar gewond in het ziekenhuis!’ Ja ja, we houden elkaar wel scherp…….

Vol goede moed en met veel plezier reden we het smalle weggetje op om na 8 km te ontdekken dat de zaak gesloten is in verband met onderhoud……..[e-1f616] Weg lekkere koelte, maar hallo verder leven [e-1f606].

Langzaam dus maar weer naar beneden gezakt naar de warmte. We hebben net vanmiddag besloten om hier nog te blijven tot na het weekend en dan in 4 dagen langzaam naar huis te reizen. Heerlijke rustige vakantie. De Raggaschlucht en de Mölltaler-gletscher blijven op onze verlanglijst staan voor een volgende keer. Dan heb ik een nieuwe heup en speelt de long-covid misschien niet meer zo’n prominente rol. Dan is het rugzakjes op en lekker wandelend ontdekken. Ali zit nu ook nog met een zere kuit waar mogelijk een zweepslag in wil komen, dus ons tempo is kalm. Er komen nog wel andere keren dat we wat meer gaan ontdekken. Heerlijk uitrusten is ook vakantie [e-1f600].

Vanmorgen bleek opeens dat de deur van de camper niet meer op slot wilde. Gemopper en gebrom van Albert en samen met Piet daarna aan het sleutelen. Het zijn toch toppers, want de deur is weer gefikst en kan weer op slot. [e-1f4aa]

Nou dat was voor nu de update van onze kant. We horen dat het in Nederland nu ongeveer 25 graden is met regen. Dat klinkt al stukken beter. We melden ons weer over enkele dagen.

Daaaaaag. Groetjes van ons.

• 22 Juni 2023 - 21:58

Carin:

Wat weer een heerlijk verslag en leuke foto’s. Wel jammer dat jullie de gletsjer niet gezien hebben, maar das voor een volgende keer. Je had dus toch gelijk met die onderhoudsbeurt….:-)[e-1f600]

Fijn dat het slot weer gemaakt is van de camper, slapen jullie iets rustiger

Hier valt een goede plens, maar dat mag ook wel na al die regendansjes…, maar ook weer 30 graden op zondag, dus doe maar rustig aan met terugkomen.

Nog een hele fijne reis hoor, met wegnummers erbij is het goed te volgen

groet Carin

• 22 Juni 2023 - 22:18

Piet :

Heerlijk de camping in Flattach. Super gesitueerd, mooi sanitair, vlak ondergrond en dus ook geschikt voor tentjes. Bergen rondom en je kunt zo met de auto of lopend de bergen in. Voor niet kampeerders, er zijn ook nog 4 appartementen. Super vriendelijke eigenaren die graag een praatje met je maken. Maar niet verder vertellen over de camping. De camping is niet zo groot en we gaan er zeker vaker naar toe. Bedankt Marloes voor de tip.

• 23 Juni 2023 - 13:59

Albert:

Inderdaad is het weer een lekkere vakantie modus die we met ons vieren hebben. Iedereen doet zijn ding als onderlijntjes maken lezen op de

E-reader,fietsen en koffie leuten borrel uurtje en lekker eten. Zoals jullie zien best wel drukke en volle vakantie dagen.

Gisterenavond hadden we een avondsessie. We zijn gaan eten bij het restaurant naast de camping

. Het was voorgerecht hoofdgerecht nagerecht en koffie . De afrekening verbaasde mij wel een beetje maaar.

De volgende ochtend waren er grooote stukken gebak bij de koffie, die had Marjon er nog even gisterenavond na het eten bij gesjoemeld,

De brokken waren zo groot dat een ontbijt niet meer nodig was.

Al met al vermaken we ons hier prima en hebben het prima na onze zin.

Groetjes maar weer van ons vieren