Camping Alpencamp en de Plöckenpass - Reisverslag uit Plöcken, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Camping Alpencamp en de Plöckenpass - Reisverslag uit Plöcken, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Camping Alpencamp en de Plöckenpass

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

16 Juni 2023 | Oostenrijk, Plöcken

Zo daar was ik weer. Gisteren hebben we een heerlijke rustdag gehad. Eerst wat uitgeslapen, een paar boodschapjes gedaan, gelezen, een puzzeltje opgelost, pannenkoeken met spek gebakken, Albert even gefietst, wat gewandeld, Piet aan het rommelen met zijn visspul want het EK komt er aan!, kortom: lekker vakantie gevierd. De temperaturen zijn ideaal, ongeveer 24 graden met een heerlijk zonnetje. Volgens Albert mocht het wat warmer, dus hebben we hem geadviseerd dat hij maar naar Nederland moest gaan (gaat hij toch niet doen…….[e-1f602].) Het is heerlijk droog gebleven dat is het belangrijkste.

Vandaag zijn we na de koffie op pad gegaan en hebben we de Plöckenpass gereden. Deze begint hier vlak achter de camping en gaat via de bergen, de Karnische Alpen, over de 110, naar Italië. We hebben vandaag verhalen gehoord van Jacqueline die 10 jaar geleden met de caravan voor het eerst een bergpas ging rijden (deze pas dus) en over zweet in de handen en beste haarspeldbochten.

Het was een supermooie rit en ik doe er enkele foto’s bij. In Timau (Italië), net over de grens, zijn we weer omgedraaid en hebben we de pas nog een keer gereden, maar dan van de andere kant. De pas is zeer geliefd bij motorrijders in verband met die haarspeldbochten, want er reden er heel veel. Vanavond hebben we lekker de bbq aangestoken. Het leven is zo slecht nog niet.

Voor Riet doe ik er speciaal enkele foto’s bij van torren/kevers. De 1e is van een meikever (die wisten we nog) en hoe de naam van de andere tor/ kever is dat lezen we dan wel weer [e-1f603].

Nou de koffie is op, we gaan afwassen en daarna maar weer eens bloedfanatiek kaarten. Kijken of ik ze allemaal van de tafel kan vegen [e-1f4aa].

Morgenvroeg gaan we lekker koffie met gebak eten bij de plaatselijke conditorei want Ali en Albert zijn dan 52 jaar getrouwd [e-1f60d]. En in de avond gaan we uit eten. Hieperdepiep hoera [e-1f973].

Tot de volgende keer. Daaaaaag.

• 16 Juni 2023 - 21:05

Riet:

En alweer prachtige foto's! Het blauwe kevertje zal naamloos blijven [e-1f606]

Voor Ali en Albert alvast van harte gefeliciteerd [e-1f389] en een hele fijne dag gewenst morgen! [e-1f370] [e-1f377][e-1f37b] [e-1f374]