Hallo Oostenrijk - Reisverslag uit Wilhering, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Hallo Oostenrijk - Reisverslag uit Wilhering, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Hallo Oostenrijk

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

05 Juni 2023 | Oostenrijk, Wilhering

Zo, we zijn in Oostenrijk. Maar voordat ik over de 2e dag ga vertellen eerst even over mijn BLINDE PANIEK van gisteren!!!

Tijdens het afwasje stootte ik per ongeluk tegen mijn telefoon die op de tafel lag en die viel vervolgens, met de onderkant, IN DE AFWASBAK!!NEEEEEEEEEEE!!!

Met 1 greep als ‘the Flash’ greep ik dat ding en trok hem met gevaar voor eigen leven weer uit het water. Zweet, bloed en tranen om mijn telefoon te redden!! Piet haalde meteen de hoes eraf en droogde het arme arme apparaatje af.

Wat ben ik zonder mijn mobiel?! Mijn contact met de buitenwereld, mijn mobiel bankieren, mijn blogapparaat, mijn alleswetendeenbestevriendjegoogle, mijn….. mijn…… AAAAAAAH!!! [e-1f631]

Toen de paniek wat was gedaald zei Piet dat het apparaat het nog steeds deed. We hebben hem rechtop gezet en de hele avond laten staan en tot dit moment heb ik nog geen probleem met mijn telefoon. Fingers crossed [e-1f91e].

Nou dat was even de nabrander van gisteravond. Nu over tot de orde van de dag van vandaag.

We zijn vanmorgen rustig opgestaan en reden ongeveer 10.00 uur van de camping. Onderweg was het de ene Baustelle na de andere. Volgens ons worden alle bruggen en viaducten over de snelwegen vervangen en de wegen verbreed. Gelukkig was het niet druk op de weg, dus konden we wel lekker doorrijden.

Nadat we de grens met Oostenrijk waren gepasseerd rond 15.00 uur hebben we besloten om in de buurt van Linz een camping te zoeken.

We hebben een schattige boerencamping gevonden vlakbij Linz en naast de Donau. Het heeft maar 15 plekken en de eigenaar is heel relaxed. Niets is een probleem en vermaak je vooral. Het warme water, de douchen en het elektrisch zijn in de prijs inbegrepen, je kunt overdekt onder een overkapping zitten en (heel belangrijk voor Albert [e-1f603]): de pils staat koud in de koelkast en je kan het geld in een blikje doen dat er staat. Zelfbediening! Albert heeft het plaatselijke vocht al geproefd en goedgekeurd!

En hoewel het in Nederland rond 27 graden zal worden de hele week, blijft het hier rond de 22-24 graden, maar er komt de komende dagen hier en daar wel veel regen. (met de nadruk op veel).

We hebben daarom besloten om niet in Wenen te gaan lopen met regen en paraplu’s en we blijven een paar dagen op deze camping. Lekker uitrusten, wat kijken bij de Donau, misschien even Linz in, wat fietsen, we zien het wel. Wenen komt op het lijstje voor een citytrip in een hotel of zo voor een lang weekend en als ik weer fitter ben dan nu.

Nou we hebben de bami op, de koffie gehad, Ali en Albert doen de afwas en Piet zit dom (dus gewoon) voor zich uit te staren.

Straks maar eens een spelletje spelen en daarna heerlijk met het getik van de regen op het dak slapen. Want een vakantie is geen vakantie zonder een mals buitje regen [e-2614]️ op het dak! (en die zullen we denk ik de komende dagen nog wel eens horen [e-1f609]).

Of zoals Albert zegt: meerdere buitjes. We gaan het zien en meemaken. Ik houd jullie op de hoogte. Dag allemaal, succes met de hitte!


  • 05 Juni 2023 - 21:33

    Piet:

    Voor hen die het interesseert, dom vooruitkijken staat bij mij gelijk aan in de nothing box zitten of winning ways filmpje kijken ( gaat over vissen natuurlijk). En dat is heerlijk rustgevend. En nu een dom kaarspelletje die ik niet hoef te winnen. Blijft wel leuk. Echt, meen het, eerlijk. Ja, echt eerlijk


  • 05 Juni 2023 - 21:47

    Marloes :

    Nee! Nachtmerrie-moeilijk! Gelukkig doet ie het nog! Heb je alles op een backup? Foto’s in de cloud? Rustig aan doen met z’n allen en uitkijken voor water dus. Liefs!


  • 12 Juni 2023 - 09:58

    Jacqueline :

    Ahhhhh paniek, paniek. Ik snap hem wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet en Marjon

Na vele reizen met de kinderen, nu maar begonnen met een eigen verslag van onze reizen. De vorige reizen naar Noorwegen, de Nordkapp, Zwitserland en meer zijn te vinden in Loesjeh.waarbenjij.nu Veel leesplezier!

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 13890

Voorgaande reizen:

04 Juni 2023 - 29 Juni 2023

Oostenrijk/Karinthië 2023

18 Augustus 2022 - 31 Augustus 2022

M & M op reis in Noorwegen

11 Juni 2022 - 07 Juli 2022

Noorwegen 2022, here we come!

06 Juli 2019 - 01 Augustus 2019

Noorwegen 2019

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Weer naar Wales

Landen bezocht: