Lekker ontspannen vakantie vieren. - Reisverslag uit Wilhering, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Lekker ontspannen vakantie vieren. - Reisverslag uit Wilhering, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Lekker ontspannen vakantie vieren.

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

08 Juni 2023 | Oostenrijk, Wilhering

Wilhering/Fall.

We zijn op een mooie gezellige boerencamping beland in Fall, gemeente Wilhering. En terwijl de afgelopen dagen wij prachtig weer hadden vielen er in grote delen van Oostenrijk behoorlijke plensbuien. Vooral Wenen, ons oorspronkelijke reisdoel, viel in de prijzen. Mooi dat we hebben besloten om daar niet naar toe te gaan!

We hebben ons de afgelopen dagen heerlijk vermaakt. Wat gegeten, gedronken, een stukje langs de Donau gereden en gewandeld. Ze hebben hier een fietspad waar allerlei borden staan met alle soorten vis die er in de Donau zwemmen. Heel mooi om te lezen. We zijn gisteren met een pontje de Donau overgestoken en via de andere kant daarvan naar Linz gereden. Even in het stadje rondgeneusd en vervolgens lekker op een terrasje een kopje koffie gedronken met wat lekkers erbij gegeten. En we hoorden dat gisterenavond Yfke is geslaagd voor de beginners-puppycursus (Stefan natuurlijk ook [e-1f601]).

Terwijl we nu getrakteerd worden op een geweldige regen- en onweersbui zitten we gezellig onder het afdak voor campinggasten bij de campingeigenaar. Het kon ook niet goed gaan als je kijkt naar de kaart bij ons in de omgeving. De voortent van onze achterbuurman is al ingestort door de hoeveelheid regen, de andere buren zijn gaan fietsen en hebben hun dakraam open laten staan en Albert loopt op zijn sloffen naar de camper en heeft dus natte voeten [e-1f602].

Dit wordt trouwens de vakantie van het afbreken/de ongelukjes van mij. Zoals al verteld was daar eerst mijn telefoon (die het gelukkig nog steeds goed doet [e-1f91e]), vervolgens rop ik het verduisteringshorretje van de camper compleet uit zijn voegen, zie ik daarna kans om de deur van de camper uit zijn dranger te gooien (Marloes, heb je er nog actieve herinneringen aan [e-1f61d]). Dussssss. Na fronsende blikken van Albert (oeps) ging hij toch maar aan het werk. En gelukkig is alles weer in goede orde hersteld. Ben benieuwd wat het volgende is wat niet goed gaat.

We horen net van de vrouw van de camping dat in Wenen op dit moment het water tot kniehoogte staat in de straten. [e-1f631] Dan valt het hier gelukkig nog mee.

Nou morgen gaan we vertrekken naar Karinthië. Maar eens kijken hoe het daar is. We gaan daar ook op een boerencamping staan, heerlijk kleinschalig.

Tot de volgende keer.Groetjes van ons.

• 08 Juni 2023 - 18:46

Riet:

Aan "avonturen" geen gebrek dus [e-1f603]

Prachtige foto's, zo ziet vakantie eruit!

Heel veel plezier in Karinthië!

• 08 Juni 2023 - 21:21

Carin De Jong:

Wat weer heerlijk om te lezen allemaal, je mag een deel van de regen onze kant op sturen, kunnen we inmiddels wel gebruiken hier.

Leuk hoor zo'n boerencamping!

Veel plezier nog, maar dat komt wel goed, zo te lezen.

Carin

• 12 Juni 2023 - 10:05

Jacqueline :

Gelukkig doet je telefoon het nog. Stel je voor zeg, dat die het niet meer doet. Dan heb je twee keer paniek om hetzelfde [e-1f631] En is alles weer gerepareerd wat jij, waarschijnlijk met liefde, hebt afgebroken? [e-1f607]

• 12 Juni 2023 - 12:44

Marjon:

Hahahaha ja alles is weer in orde. Na diep zuchten, de diepbedroefde blikken en het nodige commentaar (Ali, ze brekt mie hier de boel af) is het gelukkig weer op de juiste plaats gekomen [e-1f604]