Reauz, Karinthië, camping Reautschnighof - Reisverslag uit Reautz, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Reauz, Karinthië, camping Reautschnighof - Reisverslag uit Reautz, Oostenrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Reauz, Karinthië, camping Reautschnighof

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

13 Juni 2023 | Oostenrijk, Reautz

Zo lieve mensen, daar was ik dan weer. Ik kreeg al verontruste berichten over het uitblijven van de blog dus vanavond schrijf ik er weer 1. We zijn vrijdag vertrokken van onze camping bij Fall en reden vrolijk door het Oostenrijkse landschap naar het zuiden. Ons doel was camping Reautschnighof in Reauz (soms geschreven als Reautz). Deze camping ligt net voorbij Klagenfurt. We hadden de camping in 2020 al een keer besproken maar toen kwam corona ertussen als spelbreker. Dat jaar daarop ging het weer niet door (geen idee meer waarom), het jaar daarop moesten we echt naar Noorwegen, maar dit jaar was het dus raak. De camping is een oase van rust. Nu gebiedt mij de eerlijkheid om te zeggen dat de gemiddelde leeftijd 60 plus is (oude omaatjes in witte badjassen en hoofddoek sloffen naar de douches in de ochtend), maar met een schok bedenk je dan dat je zelf ook niet geboren bent in de jaren 80 of 90. Alleen lijken die andere mensen zo oud……. [e-1f602]

De weersvoorspellingen waren om het zachtjes te zeggen nogal bijzonder. Van de 5 dagen dat we hier zouden blijven was de voorspelling dat we daarvan 4 dagen met minstens 10 mm regen per dag zouden krijgen. Gelukkig blijkt maar weer dat je je daar niets van moet aantrekken, want op een enkel buitje na (1 overdag en de anderen in de nacht) hebben we supermooi weer gehad. En gelukkig geen 30 graden zoals in Nederland.

We hebben hier lekker uitgerust, enkele tochtjes gemaakt in de omgeving en in de avond spelletjes gespeeld. De tochtjes gingen rond de Wörthersee en vandaag richting de Karawanken (een gebergte met de grens van Slovenië).

Bij de Wörthersee was ook een FKK-camping die we wel geschikt vonden voor Albert. Hij had er wel oren naar maar helaas kan hij niet volleyballen (denk in plaatjes !!!) dus dat ging niet door.[e-1f923] Wat verder meespeelde was dat hij daar dan alleen mocht gaan staan want de rest van het gezelschap had liever kleren aan ivm de zonnebrand…..

Gisteren nog heerlijk in Gasthaus Am Reauschelesee gegeten. Die zit bij de camping hiernaast. We konden het net op, de porties zijn hier enorm en super lekker.

Vandaag dus vanaf Ferlach naar het zuiden gereden naar Zell en omgeving. Het is daar zo prachtig en stil. We zijn bewust over binnenweggetjes gereden en via een grote omweg (via Sankt Margareten im Rosental) weer richting de camping gereden.

Ik doe er enkele foto’s bij die volgens mij zo op een ansichtkaart kunnen.

De laatste avonden spelen we het Keezenspel. Bloedfanatiek worden de pionnen van het bord geveegd[e-1f631]. Nietsontziend wordt er ‘gemoord’ voor de winst in het spel.

Morgen trekken we weer verder. We gaan naar het westen onderin Oostenrijk, maar we weten nog niet waar we uitkomen. Ik zal het jullie laten weren.

Verder heb ik nog niets meer vernield, dus dat is goed. [e-1f91e]

Piet maakt mooie opnames met zijn drone. Hij vermaakt zich er prima mee. Nou, het is tijd voor de koffie dus ik sluit het af en jullie horen waar we terechtkomen na vandaag.

Groetjes van ons viertjes.

• 13 Juni 2023 - 21:13

Piet:

En natuurlijk schnitzels die over de bordrand hingen en grilltellers waar het vlees als ware het een flat gestapeld op het bord lag. Heerlijk met ijs na en lekker uitbuikend weer terug schommelend naar de camping. Het was zwaar maar te doen. [e-1f609]

• 13 Juni 2023 - 21:57

Carin:

O, wat klinkt dat allemaal weer heerlijk zeg en wat een mooi filmpje. Die geluiden met de wilde bloemen! Zie ik daar nou zomaar het woord geopark staan? Tjonge, ik moet toch ook eens die kant op…..

Marloes en ik hebben al lekker tegen elkaar lopen klagen over het weer hier, dus ik zou zeggen…. Nog lange niet naar huis!

Heel veel plezier hoor en weer leuk om mee te lezen.

groetjes Carin

• 13 Juni 2023 - 22:28

Marjon:

Hoi Carin, de stilte daar met het kabbelende water en de krekels bij de geurende bloemen. Het was zo mooi en rustgevend. Geweldige omgeving

• 14 Juni 2023 - 09:19

Jacqueline Vrielink :

Prachtig! Wat is Oostenrijk toch mooi. Lekker genieten en niks moet en alles mag, heerlijk. Overdag gezellig met elkaar op pad en ‘s avonds vette concurrenten van elkaar zijn. Vandaag dus weer verder trekken door het mooie Oostenrijkse landschap. Lekker genieten. Tot de volgende [e-1f618]

• 14 Juni 2023 - 13:20

Riet:

Wat een prachtige foto's, wat is het daar mooi! En weer een mooi verhaal erbij! :-)