Terugreizen - Reisverslag uit Leinburg, Duitsland van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Terugreizen - Reisverslag uit Leinburg, Duitsland van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Terugreizen

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

27 Juni 2023 | Duitsland, Leinburg

Gisteren zijn we met onze terugreis begonnen. We doen het kalm aan en reizen er 4 dagen over. Vanaf Flattach zijn we naar Lienz gereden en van daaruit via 108 en de 161, door de Felbertauerntunnel, naar Kitzbühl en naar Kufstein (ja dass ist Kufstein, tra-la-la-la-la). Net voor Kufstein zijn we de snelweg (de A93)opgereden. Mooie omgeving met prachtige bergen waar we reden, Tirol is ook zeer een volgend bezoek waard. Maar nu: op naar de grens.

We wilden net boven Rosenheim (in Duitsland) een camping zoeken en dat werd camping Erlensee. Tja hoe zal ik die camping beschrijven….. Het was 1 groot park met vaste staanders. De bouwsels en plekken die er stonden waren, laten we het netjes noemen, bijzonder…… Toen we naar de receptie liepen kwamen we diverse mannen tegen die oud (okay daar kunnen ze niets aan doen), maar verder te dik, te bruin, en voorál veel te kleine zwembroekjes aanhadden (de oude Speedo’s). [e-1f635]. Al met al een heerlijke aanblik….. [e-1f633]not. Kennelijk moest er zoveel mogelijk vel te bruin worden en dat werd tentoon gesteld [e-1f631].

De dame achter de receptie was heel aardig. Nee, helaas was er geen plek op de camping maar wel op de parkeerplaats ervoor. (Er werd namelijk behoorlijk gerecreëerd op het meertje en er waren dus stroken met gras om te parkeren). We kregen ook nog korting (omdat we buiten de camping stonden) en konden alle faciliteiten van de camping gebruiken. Helemaal prima, hoefden we ook niet naar die dikke, te bruine buiken te kijken.

Het was erg warm en benauwd en we hebben voor het eerst onder het laken geslapen want het werd wel 17 graden in de nacht [e-1f975]. Tja wij zijn geen Nederlandse temperaturen gewend….

De volgende morgen vrolijk opgestaan en onze weg vervolgd. We hadden een mooie route uitgestippeld via de binnenwegen, via de 15. Met goede moed reden we weg. Het schoot voor geen meter op, maar de uitzichten waren prachtig. Toen kwam er nog een omleiding bij, waarna we na ruim 2 1/2 uur net 80 km hadden afgelegd. Albert genoot met volle teugen..[e-1f609]

Maarrrrrr, we waren in de buurt van de snelweg! Eindelijk. Even getankt en een dikke ijsco gegeten en daar gingen we weer. Om vervolgens weer bij de snelweg te komen waar we omgeleid werden…..compleet de andere kant op! Wel ja, waarom niet, vandaag kan alles.

Gelukkig bleek het een omleiding te zijn waar je bij de volgende afslag weer over de snelweg terug reed en weer de goede kant op ging. Pffffffff we reden op de snelweg, de 3, en konden doorrijden! Hoera [e-1f389]

We besloten om het niet te laat te maken en zochten een camping uit. Het werd camping Heiligenmühle in Leinburg. Vooral omdat deze camping een restaurant had. De bedoeling was namelijk om nog eens lekker te eten, dikke schnitzels! [e-1f60d] Ook deze camping is een grote camping met veel vaste staanders, maar er is een apart veldje voor de toeristische caravans. Dat leek al een een stuk gezelliger.

Bij de inschrijving, aardige man, bleek echter dat zijn vrouw gisteren geopereerd was omdat ze 3 enkelbanden had gescheurd, dus was het restaurant gisteren en vandaag gesloten. [e-2639]️ Ze kwam vandaag weer thuis en zou morgen weer werken. Tja dat uit eten gaan ging dus niet door. Gelukkig hadden we alles nog bij ons voor een heerlijke pot bami en dat is het dus geworden.

We zitten nu nog heerlijk buiten en het koelt al lekker af. Zo nog maar eens kaarten en glaasje Bailoni en lekker slapen.

Morgen vertrekken we richting Kassel en zoeken daar een camping ( en gaan daar uit eten!)

En dan donderdag het laatste stukje van de reis. Het is zo heerlijk ontspannen naar huis reizen. Ik schrijf nog een afsluitend stukje als we weer thuis zijn. Voor nu, de groetjes van ons 4-tjes. XXX

• 27 Juni 2023 - 21:59

Riet:

Jullie hebben weer genoeg beleefd in ieder geval [e-1f600]

En weer mooie foto's gemaakt!

• 29 Juni 2023 - 09:37

Carin De Jong:

Als ik dit schrijf is het al donderdag en zijn jullie met het laatste stukje bezig.

Ik hoop dat het in Kassel ook leuk was en dat daar het uit eten wel wilde lukken.

In Nederland zijn de temperaturen een stuk aangenamer en er is zelf ( nog wel veel te weinig) wat regen gevallen.

Hele goede terugreis alvast, was weer heel leuk om mee te lezen.

Groet Carin