Onderweg - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

08 Juli 2019 | Denemarken, Frederikshavn

Noorwegen 2019
Zo daar zijn we weer. Onderweg naar Noorwegen. Na de voorbereidingen en de laatste dagen werken, zitten we nu op de boot van Frederikshaven naar Oslo. Een reis van 9,5 uur. Het gezelschap bestaat dit jaar weer uit een andere samenstelling dan vorig jaar. Ali en Albert, Jacqueline zijn weer van de partij en verder Piet, Pim en ikzelf natuurlijk. Marloes is thuis bij Stefan gebleven om aan haar laatste master te werken en zij gaan in september op vakantie.
We gaan deze vakantie het zuiden van Noorwegen verkennen. We beginnen bij de Geiranger fjord met de Trollstigen. De bedoeling is om dan naar Flam te gaan en daar deze keer toch echt met de trein te gaan reizen (als niet alle cruiseschepen de tickets hebben gekocht). Daarna naar Vang om Bøflaten-camping weer te bezoeken (altijd mooi) en op het laatst via Telemarken naar Langesund te gaan waar we over ruim 3 1/2 week naar Hirtshals varen. Maar dat vergeten we nog maar even!
Zaterdag zijn we vertrokken, uitgezwaaid door Marloes, en hebben we de familie op de laatste parkeerplaats voor de grens in Klazienaveen ontmoet. Peter en Nicole met Sidney en Juulz waren daar om ons allemaal uit te zwaaien. De zon scheen lekker, de temperatuur was goed, korte broeken aan en we hadden er zin in.
Na een bakkie koffie vertrokken we en de reis ging lekker vlot. Bij Bremen konden we mooi doorrijden en Hamburg is nog steeds een bouwput, maar na wat rustig rijden/langzaam aan, was ook dat snel achter ons. We waren weer op weg naar Campingplatz Jarck aan de Bistensee, onze vaste overnachtingsplek onderweg naar het Noorden. Gezellig om de eigenaren weer te begroeten en onze “eigen” plaatsen weer te vinden. Maar wat een wind was er die middag opgestoken, jeminee. De caravans en camper met de zijkant in de wind gezet zodat de kant met de deur tenminste niet open zou vliegen! Na lekker wat eten (helaas Marloes geen macaroni) en voorpret voor de komende tijd lekker naar bed gegaan.
Gisteren vanuit de Bistensee naar Frederikshaven gereden. Reed wel rustig maar op laatst waren we daar ook wel klaar mee. Saaiiiiiiii
Toen we bij de haven van Stena Line aankwamen hebben we even gekeken waar we de volgende dag af zouden varen. Vervolgens hebben we een plekje bij de Marina Haven gevonden waar we konden staan. Mooi uitzicht over het water en je kon een kaartje voor de sta-plek bij de automaat bij het havenkantoor kopen. 160 DDK voor 1 nacht, niet echt goedkoop maar wel lekker vlak bij de haven.
Vanmorgen op tijd eruit en hup..... op het schip. En zo zitten we dus vandaag aan boord van de Stena Saga. En ja, het moet even in het verslag: Jacqie is vandaag 40!!! jaar geworden, hieperdepiephoera !! Ze loopt de hele dag met een mooie ketting rond (ik doe de foto erbij :-)) We hadden bij de koffie dus lekkere mini-tompouces, soesjes, moorkopjes en bananensoesjes. Bah, heel vies.... Snel opeten voor het kapot gaat.
Het weer is verder mooi, de hamburgers waren goed en ik heb even tijd om te typen. Ik zal de komende tijd regelmatig jullie op de hoogte houden van ons wel en wee. Straks na Oslo kijken of we kunnen “wildkamperen” anders gaan we naar een camping. Tot later. Gr M

• 08 Juli 2019 - 13:14

Yvonne:

Hoi allemaal, leuk dat we jullie weer mogen volgen! Ik wens julloe heel veel plezier en mooi weer met elkaar! Jacqueline gefeliciteerd met je 40 jaar jonge verjaardag

• 08 Juli 2019 - 15:28

Riet:

Hallo allemaal,
    Fijn dat we weer met jullie mee kunnen reizen :-)
    Jacqueline van harte gefeliciteerd! Komt de foto nog?

• 08 Juli 2019 - 17:25

Bloem:

Dag reizigers ;) Het is nogal een breuk van traditie zeg, geen macaroni op de eerste avond! Ik zal morgen nog even een gebakje voor Stefan en mij kopen om Jacqie's verjaardag ook hier te vieren ;) Daaaaag!

• 08 Juli 2019 - 20:42

Piet En Marjon Battjes:

Vooral doen Bloem. Ik heb verder de foto‘s kunnen plaatsen. Tot later!