Lummelen en verder reizen over de D1504. - Reisverslag uit Pont-d'Ain, Frankrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Lummelen en verder reizen over de D1504. - Reisverslag uit Pont-d'Ain, Frankrijk van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Lummelen en verder reizen over de D1504.

Door: Piet en Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

22 Juni 2024 | Frankrijk, Pont-d'Ain

Nou, ik weet dat jullie met smart op ons nieuwe verslag zitten te wachten, dus zak achterover, pak een bakkie koffie of thee en ga lekker lezen, want hier is die dan.

De 2e helft van de week in Digne-les-Bains ging vredig voorbij. We sliepen uit, gingen douchen, ontbijten (of in andere volgorde die laatste 2), koffie drinken, wat lezen/boodschapje doen/puzzeltje/onderlijntjes maken, weer wat eten, koffie drinken, enz enz.

De temperatuur hing rond de 30 graden en het was aangenaam.

Albert was al een keer eerder naar het zwembad van de camping geweest (heerlijk warm water), dus de volgende dag dat het 30 graden was gingen wij er ook maar eens naar toe.

In zwemkleding met handdoek liepen we naar het zwembad. Daar aangekomen knalde de harde waarheid ons toe. Piet en ik waren een beetje in shock. Rondom het zwembad waren allemaal stretchers, die waren (op 2 wat jongere mensen na) gevuld met (laat ik het netjes zeggen) ‘oudere mensen’ die te bruin waren, met de mond open lagen te pitten (vliegen aan het vangen kennelijk) of wat in het rond aan het kijken waren. Ik werd zo bevangen door het feit (Piet ook, bleek later) dat wij ook langzaam maar zeker tot deze leeftijdscategorie gingen behoren, dat ik spontaan, onder het roepen van “BOMMETJE” met een machtig mooie (al zeg ik zelf) plons in het water sprong. Helaas was het opspattende water te weinig en kwam het niet ver genoeg om alle mensen nat te spatten. Enige afkeurende blikken waren wel het gevolg, maar enfin, er was weer wat opschudding (en vermaak) in de ‘piscine’! We hebben heerlijk wat gezwommen, Albert nat gespetterd (gna gna gna) en waren zalig afgekoeld. Ik zag dat op een gegeven moment een oudere vrouw zelfs omgekeerd op haar stretcher ging liggen, met de voeten omhoog bij het hoofdgedeelte, om kennelijk de zon van een andere kant op haar te laten vallen en zo nog bruiner te worden……. Dusssssssss.

Ik doe een foto erbij van een sticker die ik van Bloem heb gekregen op mijn verjaardag.[e-1f600]

Donderdag hebben we besloten om vrijdags weer wat terug naar het noorden te reizen. Albert kreeg tijdens zijn vakantie nl een medische afspraak en moet uiterlijk 28 juni zich melden bij het lab in het ziekenhuis. Piet en ik blijven daarna nog enkele dagen ergens hangen en zijn rond de 2e juli weer thuis.

We besloten om dus rustig naar boven te reizen zodat het geen gejakker wordt. Gisteren (vrijdag) zijn we uit Digne-les-Bains vertrokken en via de gebruikelijke franse wegen (hobbeldebobbeldebop, verkeerslicht, hobbeldebobbeldebop, verkeerslicht, and repeat) kwamen we omstreeks 16.30 uur op de camping Intercommunal Du Lac de la Terrasse. Een camping bij een recreatiegebied met meer en aan de andere kant een rivier. We hadden een prachtig uitzicht op de bergen om ons heen. Na lekker eten, een mooie wandeling om/naast het meer en een stevig potje jokeren (die Piet heeft gewonnen) gingen we lekker slapen.

Vanmorgen na ontbijt nog even een bak koffie gedronken op de camping. Zagen we zowaar enkele hagedisjes op de balken. Ik heb er foto’s bijgedaan. En ik heb even opgezocht wat het verschil is tussen een hagedis en een salamander, dus ik denk dat het hagedissen zijn (maar voor hetzelfde geld zijn het salamanders[e-1f604]).

Daarna in de auto en op weg gegaan richting Bourg-en-Bresse. Via de D1090, links langs Chambery gereden en verder de D1504 gevolgd richting Bourg-en-Bresse.

En als je ooit van plan bent om in deze buurten rond te kijken, moet je zeker de D1504 in je route opnemen. Een mooie brede weg, met glad asfalt, weinig dorpjes met superdrempels (dus gewoon dorpjes…), prachtige uitzichten en hoge bergen waar je tussendoor rijdt. Het was zeer rustgevend en heel mooi.

Rond 15.00 uur kwamen we bij een supermarkt in Pont d’Ain. We gingen eens kijken naar de campings wat verderop. Ziet Ali een camping op 4 minuten van de supermarkt. Omdat het mooi weer was en we lekker op tijd wilden stoppen zijn we naar die camping gereden, camping de l’Oiselon in Pont d’Ain.

Een prachtig parkachtige camping. We blijven lekker 2 nachten en trekken dan weer verder naar het noorden.

Nou, jullie zijn weer op de hoogte. Weinig spectaculair, maar we rusten heerlijk uit (ik pleit dus voor meer lummelen in de vakantie) en zien mooie dingen. Morgen maar eens kijken wat er hier te doen is/zien is en maandag reizen we weer wat noordelijker.

We gaan zo eten, dus ik sluit af. Fijn weekend en tot het volgende verslag.

Doei, groetjes van ons allen. Bon soir.

• 23 Juni 2024 - 12:18

Carin:

Ha Piet en Marjon,

wat is het toch heerlijk meelezen en rijden met jullie. Ik heb er inderdaad een lekker kopje koffie bij gepakt en googlemaps. Het is daar prachtig hoor, hele mooie foto's en die sticker van Bloem heel herkenbaar... ai ai ai. Heerlijk dat ritme van de camping, ik krijg helemaal zin in vakantie ha ha. Maar hier moeten nog wat herexamen kandidaten slagen en een toetsweek, maar het komt in zicht.

Nog een hele fijne reis naar boven en geniet er nog lekker van. Tegen de tijd dat jullie terug zijn is het hier ook zomer.

Groet Carin

• 23 Juni 2024 - 12:41

Marjon:

Hoi Carin, nog even doorbijten en dan mag je ook heerlijk op reis! Ga je weer op de fiets? Ach, maakt eigenlijk niet uit, als je maar even weg bent uit je normale ritme. En mooi dat het komende week in NL ook beter weer wordt. Groetjes.