Krappe wc’s en douches en een ELAND gespot! - Reisverslag uit Tessand, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu Krappe wc’s en douches en een ELAND gespot! - Reisverslag uit Tessand, Noorwegen van Piet en Marjon Battjes - WaarBenJij.nu

Krappe wc’s en douches en een ELAND gespot!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Marjon

09 Juli 2019 | Noorwegen, Tessand

Vanmorgen hebben we het lekker rustig aan gedaan. Sommige mensen (ik noem geen namen) hadden de verjaardag van Jacqie iets te uitbundig gevierd.... :-)
Om 11.15 uur werden de motoren gestart en reden we van de camping in Tangen. Ze hadden daar trouwens bijzondere douches en wc’s. Je kon je voor 5 kronen (ongeveer 0,50 cent) douchen in 2,5 minuten. Ik dacht: dat moet genoeg zijn. Okay, uitkleden, shampoo en conditioner klaar gezet en de 5 kronen munt in de hand. Nu moet ik eerst iets vertellen van de wc’s. Dat was meer acrobatiek dan naar de wc gaan. De ruimte van het toilet was miniem. Kennelijk had de campingbaas tegen zijn vrouw van 1.40 m gezegd: ga eens zitten en vertel me hoeveel ruimte je nog moet hebben tot de deur. (Geen idee of de vrouw zo groot was, maar daar gaan we dan maar even van uit). Hierna had hij de posten gesteld en de deuren erin gehangen. Blijkbaar had hij geen rekening gehouden met de Nederlandse mens die het langste is van de hele wereld. Jullie raden het al: als wij op de wc gingen zitten zaten onze knieën zowat tegen de deur. (Eric, ik denk dat jij serieus met je knieën tegen de deur had gezeten :-)) En dat is nog niet zo erg (behalve als je op moest staan...). Maar doe even met me mee in plaatjes: je zit op de wc en wilt je iets naar voren buigen om eea af te vegen.......Gevolg: je rechter- of linkerwang duwt tegen de deur en jij probeert wanhopig je gat af te vegen! :-) Na enkele pogingen geloof je het wel en denkt: ik ga zo wel douchen.! Kun je beter zoals Pim gisterenavond heeft gedaan: de deur open zetten en ruimte creëren. Gelukkig waren er geen andere mensen in de toiletruimte die anders een doodsschrik hadden gekregen LOL. Albert heeft mij zojuist even uitgebeeld hoe hij eea heeft gedaan vanmorgen en ik zal hier echt niet verder over uitweiden...!
Maar goed zoals al gezegd, de douches. Ik had in de wc’s al gezien dat er de onafgedekte koud- en warme waterleiding zo langs de muur liep richting de douches. En die waren ook echt koud en heeeuuuul erg heet! En in de douches liepen die ook langs een muur aan de anderen kant van waar de douche zat. Picture: Marjon staat in haar nakie klaar om te douchen (voor wie liever geen picture van mij in haar nakie wil zien doe maar een ander persoon..) Vergeet ik nog te zeggen dat het geheel op boilers werd verwarmd. Okay, gaan we weer: Picture; Marjon (of de denkbeeldige ander) staat in haar nakie klaar om te douchen, shampoo en conditioner staat klaar, munt in de hand. Munt erin en mengen met die kraan, je hebt maar 2,5 minuten. Shampoo in het haar, spoelen. Gaat goed en snel! En door: conditioner in het haar, inwrijven en...... aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh! Iemand doet de koude kraan bij een wastafel aan, mijn water wordt bloedheet! Ik stuiter achteruit tegen de muur en aaaaaaaaaaaahh de leiding is bloedheet. Ik weer vooruit en ram die kraan dicht!!!! Pffffffff snel schakelen: mijn tijd blijft lopen! En open die kraan weer voorzichtig en ondertussen “ zegt” mijn bil au au au au. Mengen dat water en spoelen dat haar. En door met een minimale wasbeurt en aaaaaaaaaaaaaaahhhhhh de 2,5 minuten zijn voorbij: kkkkkkouuuuuudddddd water komt uit de kraan. Ik ben er wel klaar mee met die fijne douche en het is afdrogen en wegwezen. Met een licht verbrandde/gloeiende bil ben ik maar weer naar de caravan gelopen. Leuke camping en voor kleine mensen zijn de hokjes wel groot genoeg maar voor ons is het iets te krap.
We zijn verder gereden langs Hamar (Vikingskipet gezien en op de foto gezet) en vervolgens langs Lillehammer (skischansen gezien en op de foto gezet) en nu zijn we onderweg naar Geiranger.
Enkele kilometers voorbij Lillehammer reden we langs een heel mooi meertje en daar stond bij de rand van het water een ELAND! Geweldig om te zien. Helaas heb ik het beest niet op de foto kunnen zetten. We willen naar een camping bij Geiranger, maar er stond in het boekje dat je dan niet te laat moet komen omdat alle mooie plekken dan al weg zijn. Dus besloten we om onderweg lekker te gaan wildkamperen. En dat doen we nu. Bij een meer en rondom bergen. Zo mooi. Ik doe er enkele foto’s bij. Dus als je dit leest en de foto’s zijn er nog niet bij geplaatst kijk dan straks even weer. Nou vanavond maar eens een potje kaarten. En Bloem: we aten al om 18.00 uur! We leren het die soa van jou nog wel. Koffie staat klaar en ik ga dit posten. Tot later. XX M

  • 09 Juli 2019 - 16:21

    Riet:

    Prachtig verhaal! :-):-):-)

  • 09 Juli 2019 - 16:19

    Riet:

    Zie nu de foto's bij gisteren, mooi!!!!

  • 09 Juli 2019 - 16:38

    Stefan:

    Sjonge, wat een avonturen in het toiletgebouw zeg! Hopelijk kun je nog een beetje normaal zitten met een verbrande bil

  • 09 Juli 2019 - 16:43

    Piet En Marjon Battjes:

    Jawel hoor. Ik voel hem nog iets :-)

  • 09 Juli 2019 - 19:11

    Karin Bootsma:

    Goed afspoelen met koud water he, of had je dat al gedaan hihi. Super mooie foto’s! Groetjes en veel plezier!

  • 10 Juli 2019 - 10:22

    Marco:

    Wij moesten als we naar de wc of douchen ginger Blauwe overschoenen aan doen anders werd de vloer smerig.
    In de douche verplicht slippers aan

  • 10 Juli 2019 - 16:44

    Bloem:

    Ik denk al in plaatjes! Thanks, mam! :'p

  • 10 Juli 2019 - 18:58

    Yvonne:

    Haha...wat een verhaal!

  • 10 Juli 2019 - 20:30

    Piet En Marjon Battjes:

    Nou Marco, ze kunnen blijkbaar ook overdrijven met netheid :-)
    En Bloem: graag gedaan. Vergeet niet om met Stefan een gebakje te eten. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet en Marjon

Na vele reizen met de kinderen, nu maar begonnen met een eigen verslag van onze reizen. De vorige reizen naar Noorwegen, de Nordkapp, Zwitserland en meer zijn te vinden in Loesjeh.waarbenjij.nu Veel leesplezier!

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13804

Voorgaande reizen:

04 Juni 2023 - 29 Juni 2023

Oostenrijk/Karinthië 2023

18 Augustus 2022 - 31 Augustus 2022

M & M op reis in Noorwegen

11 Juni 2022 - 07 Juli 2022

Noorwegen 2022, here we come!

06 Juli 2019 - 01 Augustus 2019

Noorwegen 2019

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

02 Juli 2018 - 28 Juli 2018

Weer naar Wales

Landen bezocht: